Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Camilla Edlund - 22 mars 2008 13:06

I dag är det kallt men soligt. Det riktigt biter i kinderna och det gör väl lite sitt till att det blåser lite.

Jag och Berta red ut i skogen i dag. Jag hade kollat innan att det gick att rida där och det var ett skoterspår på stigen där vi normal brukar rida.

Berta var pigg och skvättig när vi red iväg. Det var farliga skuggor och snöklumpar lite här och där. När jag red över Åsas gård för att kunna ta mig ut i skogen så mötte jag min fd. ridlärare Cecilia. Hon var hus och hästvakt där medan Åsa var borta. Vi pratade en stund innan jag sedan red vidare. Det gick över förväntan att rida längs skoterspåret. Visst, Berta gick igenom lite ibland men inte så mycket.

Så vände jag och red hemåt igen. Nu blev det en annan häst. Berta var skittaggad över att få gå hemåt och hon gick i "passage" mest hela vägen hem - så där som Amie brukar göra. Det var bara att sitta och åka och proa med jämna mellanrum. Himla mjukt var det. När vi kom ut på vägen så slappnade hon av och tog det lite lugnare.


I kväll ska vi ha en liten påskmiddag med Lennart och Märith. Det ska bli riktigt trevligt. Jag ska försöka städa lite och fixa till något vi kan äta. Märith ska laga en stek som hon ska ha med sig. Det brukar hon göra riktigt bra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards