Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Camilla Edlund - 21 mars 2008 21:06

Sitter och zappar mellan Let's dance och konståknings vm. Det slår mig att tv4 kan vidareutveckla sitt program till nästa år och kalla det Let's icedance. Hela kändissverige får åka skridskor och göra trippelaxlar och allt vad det heter. Då skulle det kanske bli lite mer spännande.

Av Camilla Edlund - 21 mars 2008 13:22

Nu är jag inne i ett bra flow med Berta. Allt bara flyter på.


Veronica släppte i alla fall ut hästarna i morse. Stackarn hade kommit hem tre i natt så det var nog med trötta ben hon klev upp. Men när jag kom ut till stallet klockan halv tolv så var i alla fall allt fixat och klart och hon hade till och med hunnit packa några höpåsar.


Jag tog in hästarna och gjorde klart Berta. Hon är brunstig nu och hemskt kärvänlig och mild. Jag hade planerat att rida efter vägen mot skillingen och jag hade skickat sms till närmsta grannen så att han visste att jag skulle komma förbi. Så vi gav oss iväg efter vägen och Berta var så lugn. Nu var det inga postlådor som var farliga utan hon bara gick på. Så hörde jag en traktor som gick igång och så skymtade jag mellan träden att grannentvå hus bort höll på att skotta gården med snöslunga. Jag ville inte ens prova att rida förbi det utan jag vände bara och red tillbaka. Lite snopet eftersom jag kommit bara några hundra meter. Det blev till att rida på lägdan i stället. Passade på att hoppa hindret vi har uppställt där. Jag tog fyra språng, två i trav och två i galopp. Sedan red vi på lite till innan vi gick tillbaka till stallet. Solen sken och det var verkligen en toppendag.


Släppte ut hästarna och gav dem luch-hö på trekanten nere vid vägen. Det såg så harmoniskt ut när de stod där i solskenet och mumsade.

Av Camilla Edlund - 21 mars 2008 05:30

...och inte en påskkärring i sikte. Jag undrar jag om det är en utdöeende tradition eller om det är så att det bor så få barn i lämplig ålder på den här gatan så vi inte får något besök av dem.


Jag släppte i alla fall ut hästarna i morse. Veronica följde med Anna-Lena ner till Örebro och de åkte typ fyra på morgonen.


Planerar en resa till Sundsvall (mest eftersom jag lovat Sara). Jag får nog åka när vi fått lön för just nu ser det magert ut på kontot. Det blir inga utsvävningar på några dagar. Hmm....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards