Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Camilla Edlund - 24 mars 2008 16:24

Gud, vad jag har sovit. Nästan ett helt jäkla dygn har jag legat i sängen eller i soffan. Jag somnade nämligen pinsamt nog i soffan klockan åtta i går kväll. Hur trött får man vara? Jag hade ju legat nästan hela dagen i går. Sedan klev jag upp i morse en kort stund innan jag lade mig igen och vaknade efter tio. Då märkte jag att Veronica skickat sms och undrat om jag skulle rida, så jag klädde på mig lite snabbt och åkte ut till stallet.

Vi red på lägdan nedaför vägen. Det var mycket varmare än vad jag trott så jag hade lite för mycket kläder på mig. Berta var lite trög i början. Jag tränade start och stopp och att hon ska reagera på skänkeln (på rätt sätt, nu viftar hon mest irriterat på svansen). Galopperade lite och tog sedan några skutt över hindret. Det gick lite sämre i dag. Mest för att hon alltid blir lite mer okoncentrerad när Amie är där och dels därför att en person hade åkt förbi på skidor och då blev hon så uppjagad över det så hon var tvungen att hålla koll på vägen så att inte fler farliga skidåkare susade förbi. Hmm.

Sadeln passar inte så himla bra heller. Den är fortfarande lite för vid. Hon kommer nog att muskla sig in i den, men just nu är vi i ett mellanläge där jag inte kan använda den tjockaste padden för den är för tjock och den tunnare padden är lite för tunn för att vara till någon stor hjälp när jag sitter på. Får se vad jag hittar på. Jag skulle vilja köpa en ny sadel men det är ju knepigt det också nu när hon förändras i kroppen varje vecka.


Vår bil har vibrerat så man har blivit galen ett tag. Ulf säger att det beror på skit i hjulhuset på bilen så jag åkte på biltvätt för att få det bortspolat förra veckan. Vibrationerna försvann inte. Jag stod i dag och spolade med trädgårdsslangen, men det blev inte bättre. Då "hotade" jag Ulf att jag skulle be svärfar komma och hjälpa mig och vips så var hjulen bortplockade och avspolade på bara några minuter. Tack gode Gud!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards