Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Camilla Edlund - 12 mars 2008 19:14

I kväll tog jag och red Berta på lägdan. Berta var pigg och glad och hon hade mycket framåtbjudning. Jag passade på att utnyttja det och tränade Berta på att förstå halvhalter. Jag planerade en väg, en volt ut från fyrkantsspåret, och red den först i skritt ett par gånger innan jag sedan red runt på fyrkantsspåret i trav och då sedan gjorde volten ut från spåret. Jag förklarar kanske lite otydligt men det var en enkel övning. I alla fall så förberedde jag Berta med en halvhalt innan jag styrde ut henne på den där lilla volten. Hon lyssnade väldigt bra och sedan tog jag och överraskade henne genom att ge galoppskänkel direkt efter halvhalten och rida rakt fram istället för att styra ut och då fattade Berta en fin bärig galopp direkt. Kul. Hon galopperade ett helt varv utan att jag behövde mana på henne.

Det blev inte ridet så länge. Det duggade lite och det var lite knöligt underlag. Så jag red bara en stund och när allt flöt på superbra så avbröt jag övningen och gick in.

Veronica kom direkt från jobbet till stallet och hon tittade in innan hon skulle hem igen. Vi stod och betraktade Bertas kropp och vi ser en väsentlig skillnad. Hon ser finare och finare ut för varje dag. Nu gäller det bara att fortsätta på den här vägen men att komma ihåg att ta det lugnt och inte stressa fram något.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards