Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Camilla Edlund - 12 juli 2008 20:05

Jag har ridit Berta i dag. Innan jag red ut så satte jag upp två hinder på en lägda. När jag klev upp på Berta var hon lugn och fin - som vanligt nu för tiden. Vi red ut efter vägen mot Skillingen och jag travade ganska mycket. Berta var pigg och glad. Lite skvättig för lite nya saker men inget speciellt ovanligt. Vi travade uppför hela långbacken och det blev lite jobbigt men hur ska man få upp kondisen ifall man inte tar i lite.

I alla fall. Sedan vände vi och red hemöver igen. Väl hemma svängde jag in på lägdan med hindren och nu blev det fart på Berta. Hej å hå vad kul det här ska bli tyckte Berta. De fina galoppfattningarna var som bortblåst och nu blev det brallningar när jag fattade galopp. Hon blev lite otålig innan jag styrde på hindret och då äntligen fick hon hoppa och hon flög över det lilla kryss jag satt upp. Vi for över hindren ett par gånger innan vi gav oss. Det var som att styra runt på en Ferrari. Kul. Vi var nog ganska nöjda båda två när vi skrittade tillbaka till stallet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards