Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Camilla Edlund - 22 juli 2008 06:12

Tisdagen ägnades åt en resa till Ikea. Vi åkte tidigt och i Ullånger plockade vi upp min farsa som var lite tveksam till om han skulle med eller inte.

Vi åkte ner med anledning av att vi skulle köpa nya glas (!) men vi kom hem med tre nya skrivbord, lite annat till köket samt nya glas.


Jag för min del var in på Hööks och köpte lite saker till hästen. Berta ska få en kliplatta i boxen bland annat och ett nytt vintertäcke. Det hon har haft nu i vinter börjar bli så trasigt med en massa revor på sidorna.


Vi kom hem som slagna hjältar sent på kvällen. Jag började genast städa undan på mitt skrivbord så vi kan ställa dit det nya så fort som möjligt. Jag lade dessutom fram ett förslag på hur vi kunde möblera inne i vårt kontor och där och då tappade Ulf humöret efter att ha varit på strålande humör hela dagen. Här skulle inte möbleras om minsann. Jag hade alltid knäppa idéer och han kunde inte förstå varför jag alltid ska möblera och göra om. Tja, kanske för att göra saker bättre och för att jag gillar att möblera om? Dessutom är det ju bara en möbel så det går ju att ställa den var som helst så det går ju att ställa den där det andra skrivbordet står hur enkelt som helst. Det är ju i alla fall ingen vägg som ska flyttas eller så...

Ulf var så arg så han hoppade på stolen när han pratade (skrek), men han lugnade ner sig efter ett tag och gick med på att man kunde pröva att göra som jag sa. Han gillar inte förändringar och han har väldigt svårt att föreställa sig saker och ting. Men det är lugnt jag är van.


Farsan som var lite tveksam om han skulle med (eftersom han inte skulle köpa något) köpte en ny säng och en massa andra småsaker bla nya glas.


Veronica har ridit Berta i dag. Berta hade varit väldigt skvättig och tjurig till och med när hon skulle ta in henne till stallet. Hoppas att hon lugnar ner sig så att hon inte är så där på tävlingen på söndag. Det vore trist för hon har ju varit så bra ett bra tag nu.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards