Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla Edlund - 23 augusti 2009 17:28

Jag har inte varit till stallet och till Berta alls idag. Har bara vilat och försökt återhämta mig från veckans arbete. Nu börjar det kännas lite bättre. Jag kan sova hjälpligt i några timmar i alla fall. Tänk att det ska ta så lång tid bara att återhämta sig.

Av Camilla Edlund - 22 augusti 2009 07:37

Nu har jag inte skrivit på några dagar och det är lite olikt mig. Jag brukar försöka skriva någon liten rad här varje dag, men sanningen är den att jag har inte haft mycket att skriva. Jag har jobbat och haft skitont så jag knappt kan göra något på kvällarna annat än att vila.

På torsdag gjorde jag, vad jag tror, min sista arbetsdag på ett tag. Jag pallar inte att vara på jobbet. Jag dör av smärta. Det går inte att sova och jag har kramp med jämna mellanrum.

På fredag ringde jag så till läkarcentralen och skulle boka en tid hos läkaren så jag kan bli sjukskriven fram till operationen (när den nu blir?). Då fick jag samma skitläkare som sa att det inte var något fel på mig från början. Han som sa att det var bara normal förslitning i höften. Jag nästan dog när jag fick reda på att det var han jag ska till. Blodtrycket rusade upp och hjärtat började slå som trumvirvel. Jag som redan är så arg på den läkaren som har kostat mig två år av konstant smärta. Det här blir ju ett intressant läkarbesök.

Av Camilla Edlund - 19 augusti 2009 21:20

Kabeln för internet här i Husum är avgrävd. Nu sitter jag på en bärbarn dator med ett TELE2 abbonemang. Det känns lite konstigt och man har ju inte tillgång till sina favoriter och vissa program jag behöver. Hmm...


Callizta är numera chipmärkt och blivit avritad för ett pass och registrering. Det hade varit lite spännande med chipmrärkningen och att ta tagelprov. Inte så uppskattat av ett litet föl.


Jag har suttit på två olika föreläsningar idag. Sitta länge är ingen OS-gren för mig. Jag får kramp i höften och sitter som på nålar.

Av Camilla Edlund - 18 augusti 2009 21:01

Det blev inte många timmars sömn i natt kan jag berätta. Gud vad jag har haft ont. De tabletter jag tar kunde lika gärna varit sockerpiller för de hjälpte inte ett dugg. Fy. Men trots dessa olidliga smärtor åkte jag på jobbet i morse. Det är så mycket som ska göras och det känns som att just uppstarten behöver jag vara med och styra upp eftersom det är jag som brukar ha ansvar över det annars, men varje timme är en plåga.

Vet i rackarn om jag klarar av att jobba i morgon. Jag som hade tänkt stå ut i alla fall tills på torsdag. Men det vet i rackarn om jag pallar. Suck.

Av Camilla Edlund - 17 augusti 2009 21:49

Nu är man tillbaka på jobbet igen. Det var full fräs direkt och jag jobbade oavbrutet från 8 till 16. Snacka om att jag var slut sedan. Hemma igen åt jag mat, städade undan gardiner som vi är tvungna att ta bort nu när vi ska byta fönster, åkte ut till hästarna och sedan till pappa som ligger på hjärtintensiven igen. Han blev glad att jag kom förbi och jag satt där till klockan 21:00 innan jag åkte hemöver igen. Nu är jag tröööött.

Av Camilla Edlund - 16 augusti 2009 18:34

Hittade den här reklamen för öl. Fick mig att le.

Av Camilla Edlund - 16 augusti 2009 08:41

Då har man varit med i sin första segeltävling. Jag var gast ombord på min pappas båt och han hade en snabbkurs i båtkunskap. Det var skota hem och styrbord och babord och allt vad det var. Men jag lärde mig snabbt så tävlingen gick ganska bra. Vi hamnade på en 9:ondeplats. Jag tyckte det var härligt att vara ute på havet med solen skinande så jag passade på att njuta av de sista semesterdagarna. En annan sak som jag passade på att njuta av var alla komplimanger jag fick. Det var flera som sa att jag såg så ung ut. De hade inte sett mig på ett tag och kunde inte riktigt åldersbestämma mig så de var tvungna att fråga. Ha ha ha.


Efter tävlingen var det hamnfest med grillning och trubadurer. Hej å hå vad det sjöngs. Efter det var det dags för en tur ut i Ullångersfjärden där de hade tänt marsaller efter stranden och vid alla hus. Mysigt.


Sedan åkte vi hem och jag sov i stugan på de nya madrasserna jag tagit dit.

Av Camilla Edlund - 14 augusti 2009 20:02

Ja, det blev tömkörning i dag igen. Nu var Berta betydligt lugnare och pinnande snällt på i skritt trav och galopp. Duktig häst.


Just nu sitter jag och försöker göra hemmagjorda slingor i håret. Lite pillrigt att göra det själv bara. Detta gör jag dels för jobbet som börjar på måndag (man kan ju vilja se fräsch ut) och dels för segeltävlingen i morgon. Jag vill stå bak vid rodret iförd min snygga skepparklänning jag köpte på H&M i våras med vinden vinande i mitt solblekta hår. Jo, fint ska det vara. Jag önskar bara att man kunde köpa en sån där fin skepparmössa. Eller det kan jag kanske få låna av någon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards