Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Camilla Edlund - 17 maj 2009 19:18

Tjoho, i dag blev det hoppning. Veronica hoppade Berta på Gillis lägda och jag stod bredvid och var allmän hinderskötare.


Vi började med att bära allt hindermaterial till Gillis lägda och ställa upp det. Efter det var vi helt slut både Veronica och jag men det var bara att bita ihop och hämta hästen.


Bertas hårrem ser helt fantastisk ut nu. Pälsen verkligen glänser så det var ett rent nöje att borsta av henne och sadla. Veronica red fram lite på lägdan och passade på att träna lite dressyr. Vi ska ju tävla på ÖOR den 24:e också och där ska de förutom hoppning även prova på en dressyrklass. Det gick ju sådär förra gången Berta tävlade i dressyr men jag tror nog det går bättre nu. Hon orkar bära sig på ett helt annat sätt och är verkligen fin nu.


Hur som helts, Veronica hoppade fram på ett hinder och sedan höjde jag det lite eftersom. Berta rev ganska grovt i början med framhovarna så Veronica fick peppa henne lite för att få till den rätta studsen över hindren. Sedan hoppade de två hinder med relaterat avstånd som gick kanonbra. Därefter sattes alltihop tillsammans till en bana. De fick hoppa banan ett par gånger på ca 95cm och det gick bra. Satte sedan ihop en oxer som de fick hoppa över och det mina vänner gjorde de galant. Det såg ut som det var klippt och skuret ur en instruktionsfilm om hur man ska hoppa oxrar. Kul. Avslutade sedan hoppningen. Berta var inte alltför tagen av dessa hopp, utan såg oförskämt pigg ut ändå. Hon var knappt svettig. Men när jag släppte ut henne i hagen sedan så rullade hon sig ordentligt!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards