Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Camilla Edlund - 21 maj 2009 20:06

I dag var det förberedelser inför tävlingen i morgon. Veronica red igenom dressyrprogrammet och sedan tog hon några språng med Berta. Dressyren såg lite okoncentrerad ut. Berta kan bättre men tycker att det är tråkigt att susa runt och göra saker på bestämda ställen. Vi har ju inte tränat programridning så ofta med henne heller så det är kanske inte så konstigt.


När Veronica sedan tog och kortade lädren för att ta några skutt, ja då minsann gick Berta hur fint som helst. Komiskt. De fick hoppa på två hinder. Ett rättuppstående och en oxer. Det såg stabilt ut och jag drog upp rättuppstående till 110cm bara för att ge dem lite självförtroende inför i morgon. Oxer drog jag ut och gjorde ganska lång och det gick bra med båda hindren. Berta fick inte hoppa så många språng, det var inte mer än 10 språng allt som allt, utan det fick vara lite genomhoppning inför morgondagen så de åker på tävlingen med gott mod.


Sedan tvättade vi Berta och lade på ett bomullstäcke innan hon fick gå ut i hagen. Det var tur vi lade på det täcket för Berta hade rullat sig ordentligt sedan.


Har också hunnit åka till Örnexpo och gått runt där. Köpte just ingenting men var sällskap åt Ulf. Jag blir så snål på sådana mässor. Jag är misstänksam mot produkterna och jag är misstänksam mot sk "mässpriser". Men det är kanske jag som är fjantig. Men varför säljer man till exempel inte sånna där långa godissnören i affärerna? Därför att det är högt kilopris och folk skulle vara mycket mer prismedvetna om det fanns i den vanliga mataffären förstås. Men det är ju kul att träffa en massa folk och vara ute i solskenet. I ö-vik var det nämligen strålande sol när det var hur dimmigt som helst hemma i Husum.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards