Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Camilla Edlund - 7 februari 2010 18:20

Det här är min favorit bland det något svaga startfältet i den första deltävlingen. Troligtvis får den väl inte ligga kvar så länge på youtube men...

Det är lustigt att han ser ut som Karl-Bertil Jonsson bara. Fast med mörkt hår.



Av Camilla Edlund - 7 februari 2010 16:39

Nu har jag varit och hämtat Berta i Umeå. Det gick bra att köra även om vägen periodvis var under all kritik. Då är det inte ens småvägarna jag pratar om utan E4:an som var full av spårig is.


När vi kom hem hade vi tänkt att ta in Veronicas hästar och att de skulle få stå inne en stund och vänja sig varandra innan vi släppte ut dem, men Veronicas hästar stod längst ner i hagen och rörde inte en fena för att komma upp så då släppte vi helt enkelt ut Berta i hagen direkt. Vi hade med oss långspön som vi kunde vifta med ifall det skulle gå hett till.


Men det blev inget av det. När Amie och Callizta såg Berta kom de springande i full fart och vi tänkte att nu blir det springa av, men de hälsade, sprang ett varv och sedan ställde de sig vid en gran och stod där i lugn och ro. Berta sparkade åt Callizta när hon var för närgången men annars var det bara lugnt. Det såg ut som att de kände igen varandra och att allt liksom bara blev som förut på en gång. Amie såg så glad ut över att kompisen kommit tillbaka. När vi tog in dem på kvällen tog vi in Callizta först och så blev Amie och Berta ensam ute i hagen. Då ställde de sig och liksom slingrade sina halsar tätt tillsammans och blåste i varandras näsborrar. Det var för gulligt. Jag trodde Amie skulle bli orolig när hennes föl försvann ut ur hagen, men det blev som sagt ingenting. Lustigt. Man slutar aldrig att förvånas över hästarna.


Tur det gick bra i alla fall. Nu är jag helt slut och ska upp i morgon för att släppa ut hästarna tillsammans med Veronica. Förhoppningsvis kommer det att gå bra det också.

Av Camilla Edlund - 7 februari 2010 08:14

I dag är dagen B. Alltså den dag som jag ska hämta hem Berta. Jag känner mig ganska nervös måste jag säga. Det kommer att bli roligt men antagligen ganska jobbigt också att kliva upp på morgonen igen. Men jag får någon att klappa och klia igen i alla fall.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards