Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Camilla Edlund - 11 juni 2010 10:21

Då var det dags för Joakims studentexamen. Jag har haft tokmycket att göra. Det har varit jobbet och träning med hästen, handla mat och förbereda studentmiddag. Dessutom var Ulf iväg på någon sorts trivsel med jobbet så jag var tvungen att hämta honom på Bergön i går kväll.


Ute i stallet har det hänt en del. Det visade sig att Amie fått inflammation i juvret så nu måste vi sära på Callizta och Amie. Inget mer diande. Nu står Amie och Hawk i samma hage och Berta och Callizta delar hage. Tyvärr går det inte så bra att dela en gräslägda så de står i vinterhagen där vi har rejäla staket. Det har gått bra att sära på dem. Det är lite gnäggande vid utsläpp och insläpp men annars går det bra. Callizta blir ju ett år den 1:a Juli så hon är ju stor nog att sluta dia helt.


Här hemma har jag förberett middag som sagt var. Det blir oxfilé med rostade rotfrukter. Det har tagit en hel del tid att förbereda den där oxfilén men jag hade den i ugnen igår och den blev perfekt. Jag vill förstås ha den ganska blodig men jag vet att det är flera av de som kommer och ska äta maten som är väldigt skeptiska mot rött kött och därför fick den vara inne i ugnen en stund länge. Sedan blev det att stoppa ner den i en ny marinad över natten så allt ska vara klart idag.


Just i skrivandets stund är jag helt klar med allt och har till och med svidat om. Snart bär det av mot stan.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards