Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Camilla Edlund - 23 juni 2010 19:41

Sara och jag åkte ut till stallet och tog in hästarna ikväll. Sista kvällen innan de ska få gå ute på bete dygnet runt. Sara fick ta ett kort på Berta. Bäst man passar på innan all gräsätning börjar synas runt magen. Visst är hon fin! Till salu är hon ju också. Det lustiga är att hon blänker och ser jättefin ut, men vi har tagit henne nästan direkt från hagen utan att ens borsta henne.   

Av Camilla Edlund - 23 juni 2010 08:17

I måndags gjorde jag min sista arbetsdag för det här läsåret. Trots detta är jag inte klar med allt. Det har blivit så mycket och när jag satte mig i går och skulle göra det sista så blev det strömavbrott. Vi hade i och för sig fått ett brev hem i brevlådan om detta planerade strömavbrott men det kom ändå som en överraskning. Inte kul när man precis ska till att göra en sammanfattning på en utvärdering där allt ligger på datorn.

Jag tog och samlade ihop alla mina prylar och åkte till Ullånger i stället. Det hade jag i och för sig tänkt göra men först EFTER jag gjort det där klart.

Åkte som sagt till min stuga och ställde mig och målade. Det var skitkallt och blåste och trots att solen sken emellanåt blev det aldrig någon riktig värme.


På tisdagmorgon hann jag förresten åka ut till stallet och tillsammans med Veronica släppa ut hästarna på gräshagar igen. Allt gick bra trots att de går i två hagar ganska långt ifrån varandra. Det är bara Berta som tycker att det är jobbigt att hennes ledare står i en hage långt bort så hon går och ropar hela tiden. Callizta tar det lite mer lugnt. Lustigt.


På tisdagkväll blev det en tur ut med pappas segelbåt. Det blåste rätt bra så det gick som hejsan ibland. Vi kom upp i 6 knop (vilket som är mycker för den lilla segelbåten) som mest och då jäklar kan jag säga att båten lutade. Jag stod på ena kanten av båten med den andra kanten i ryggen och tittade rakt ner i havsvattnet som brusade förbi. Härligt! Hade det dessutom bara varit lite varmare så hade det varit perfekt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards