Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Seglat

Av Camilla Edlund - 23 juni 2010 08:17

I måndags gjorde jag min sista arbetsdag för det här läsåret. Trots detta är jag inte klar med allt. Det har blivit så mycket och när jag satte mig i går och skulle göra det sista så blev det strömavbrott. Vi hade i och för sig fått ett brev hem i brevlådan om detta planerade strömavbrott men det kom ändå som en överraskning. Inte kul när man precis ska till att göra en sammanfattning på en utvärdering där allt ligger på datorn.

Jag tog och samlade ihop alla mina prylar och åkte till Ullånger i stället. Det hade jag i och för sig tänkt göra men först EFTER jag gjort det där klart.

Åkte som sagt till min stuga och ställde mig och målade. Det var skitkallt och blåste och trots att solen sken emellanåt blev det aldrig någon riktig värme.


På tisdagmorgon hann jag förresten åka ut till stallet och tillsammans med Veronica släppa ut hästarna på gräshagar igen. Allt gick bra trots att de går i två hagar ganska långt ifrån varandra. Det är bara Berta som tycker att det är jobbigt att hennes ledare står i en hage långt bort så hon går och ropar hela tiden. Callizta tar det lite mer lugnt. Lustigt.


På tisdagkväll blev det en tur ut med pappas segelbåt. Det blåste rätt bra så det gick som hejsan ibland. Vi kom upp i 6 knop (vilket som är mycker för den lilla segelbåten) som mest och då jäklar kan jag säga att båten lutade. Jag stod på ena kanten av båten med den andra kanten i ryggen och tittade rakt ner i havsvattnet som brusade förbi. Härligt! Hade det dessutom bara varit lite varmare så hade det varit perfekt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss.   ...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards