Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Camilla Edlund - 13 juni 2010 19:57

Då är äntligen examen avklarad. Det var lite rörigt för Joakim ringde typ 11:00 och sa att vi skulle vara i stan typ 11:15 och då stod vi i godan ro här hemma. Stressade in till stan, men det visade det sig att vi inte skulle vara där förrän 12:15 precis som jag läst mig till i utskicket från skolan. Sedan visade det sig att allt var försenat så det var en något plågad samling av den närmsta familjen samt släkt som fick se Joakim springa ut på scen som nybakad student. Min rygg och mina höfter höll på att ta kål på mig men allt det blåstes bort när man fick se världens lyckligaste Joakim komma emot en efter alla cermonier var klara. Det var så man nästan började gråta av glädje själv. Jag stod där med en klump i halsen och svalde. Kul. Och han gick ut med fullständiga betyg och fullgjord kurs. Vilken lycka. Den här skolgången har varit en lång och krokig resa.


Sedan blev det middag och fest hemma hos oss. Jag var urtrött så jag satt och gäspade mest hela kvällen. Det var väl alla spänningar som släppte. Jag har ordnat mycket den här veckan. Elevrådets trivseldag, avslutningsfika med åk 9, samt nu då en examensmiddag. Det har varit många bollar att hålla i luften. Och det är förresten inte slut än för på måndag har vi avslutningsmiddag med alla arbetskamrater och där har jag suttit i festkommitén också. All mat och dryck ska jag fixa. Förhoppningsvis klaffar det med.


På jobbet börjar en hektiskt tid. Alla trådar ska knytas ihop. Det är kvalitetsredovisning som ska skrivas, schema som ska klaffa (jag har fått riva det flera gånger), nästa termins planering av aktiviteter ska ordnas. Man ska dokumentera och städa undan. Dessutom ska folk pimma så jag kommer att få sitta på kvällarna och bedöma arbeten samt någon dag hålla ett seminarium. Galet. Dessutom så åker Ulf till Stockholm på tisdag och kommer hem på lördag. Han ska på någon kurs där.

På söndag ska vi på tävling med Berta om allt går som det ska. Måndagen efter det är min sista arbetsdag och sedan så går jag på semester.


Sedan är det midsommar och på tisdagen efter det är jag kallad till sjukhuset igen. Då ska andra höften röntgas och bedömas hur mycket sämre den blivit under den här tiden. Nu närmar sig domen på den också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards