Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

Tääävling!

Av Camilla Edlund - 27 juli 2008 17:16

Nu har vi varit på tävling igen. Eller, igen och igen... det är ju den andra tävlingen vi åkt till. Morgonen började ganska segt eftersom hopptävlingen var på eftermiddagen så vi hann duscha Berta och tvätta svansen på Amie innan det var dags att åka.


Berta var skitcool på tävlingsplatsen. Vilken skillnad från de första gångerna vi åkte någonstans. Det var bara när vi satte på benskydden som hon tyckte vi höll på och grejade för mycket. Hon är lite rädd om benen min lilla Berta.


Det såg jättefint ut på framhoppningen. Berta var den finaste hästen där och hon såg så välriden ut när Veronica hoppade fram (märks det att jag är partisk?).

Första klassen var 70 cm och där hoppade de grunden felfritt och fick ett litet pet i omhoppningen. Hon kom lite nära hindret såg jag på filmen sedan.

I 80cm klassen så susade de runt och det såg jättefint ut till det blev ett missförstånd och de vägrade på näst sista hindret. Synd. Det såg ju så bra ut. Tittar man på båda filmerna så ser man att alla gånger hon ska hoppa på det där hindret precis vid in/utsläppet så är hon och drar åt endera hållet och liksom tvekar att hoppa.


Det kändes jättesnopet att åka hem. Man ville att det skulle bli en klass till som de skulle kunna hoppa (jo, jag vet att man bara får hoppa två klasser). Berta hade precis börjat slappna av så nästa runda hade nog blivit super.

Men det dröjer nog inte länge innan Berta och Veronica får stå och ta emot rosetter. Lite mer utbildning på Berta så kommer det att bli kanon. Man måste dock tänka på att ta det lugnt och inte ställa för stora krav så här i början. Vi får skynda långsamt.

Tusen tack Veronica att du ställer upp och hoppar min lilla kuse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss.   ...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards