Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Camilla Edlund - 4 januari 2009 17:06

I går kväll blev det inte bättre än att jag började dona på med det vi köpt på Ikea. Vi hade sagt att vi skulle packa upp sakerna och sätta upp gardinerna på söndag (i dag alltså) men när jag såg de sorgliga påsarna ligga där i hallen alldeles övergivna så var jag ju tvungen att göra en insats.


Ner med alla julgardiner och svosch iväg med allt julpynt och skit. Upp åkte de fina nya turkosa gardinerna jag köpt i allrummet. Till det hade jag köpt in "Anno Sanela" som jag klippte till och gjorde panelgardiner av. Snyggt.

I tv-rummet blev det lila gardiner med rosa panelgardiner framför. Ser ganska vårigt ut. Men det turkosa och det bruna ute i allrummet är jag mest nöjd med.


Hur som helst. Eftersom jag gjorde det där i går så var jag fruktansvärt trött i dag. Så trött, att jag efter jag släppt ut hästarna på morgonen, la mig i sängen och sov till halv tolv. Det kan vara ett personligt rekord.


Åkte ut till hästen vid halv ett och sadlade henne. Berta såg fruktansvärt pigg ut och det var hon också. Jag red ut lite tidigare än Veronica för hon var lite försenad så när Veronica och Amie kommer efter vägen så får Berta en personlig härdsmälta och ska bara till Amie - helst så fort som möjligt. Suck. Det var tur jag hade så jag kunde hålla i mig för vi körde de finare rörelserna i dressyr förunnade Lipizzanare i Wien - typ piruett i luften, trav på stället och ibland i skänkelvikning. Men hon lugnade ner sig när Amie kom närmare. Då hade det i stället tagit slut på energi så när jag skulle galoppera runt på lägdan så var det på världens trögaste häst.

En timma lång blev ridningen i alla fall. Det kändes i låren kan jag säga med tanke på att det var typ -12 grader ute. Men å andra sidan så behövde Berta röra på sig ordentligt. Hon är i tävlingskondition nu och då får man ta att hon blir lite pigg emellanåt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards