Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Camilla Edlund - 5 januari 2009 15:51

I dag blev det bestämt att vi skulle byta hästar så Veronica skulle rida Berta och jag skulle rida Amie. Veronica blev lite betänksam när hon såg Berta i hagen som skuttade, bockade och sparkade bakut. Lycka till, sa jag.


Jag hade i alla fall satt upp tre studshinder samt lite cavaletti nere på lägdan. Jag tänkte att dels kunde det vara bra med lite studs nu när Berta är så pigg, men dels så är det bra att träna inför träningen som Berta ska vara med på. Vi ska träna för Eva den 15/1 och 29/1 men det blir även en Per-träning den 17/1. Lite mycket nu alltså, men man ska passa på att fara på träningar.

Berta var i alla fall pigg och lite okoncentrerad sa Veronica. Amie var lite trög. Jag skulle ha haft dressyrspö eller sporrar så jag kom åt henne bättre. Nu segade vi oss runt på lägdan och jag satt och försökte så gott jag kunde att få henne framåt.

Efter ett tag for Veronica och Berta över studsserien. Det gick skitbra direkt. Klockrent. Veronica kom från båda hållen i olika omgångar och det fungerade bra i båda. Det var väl bara att hon konstrade lite när hon kom i höger varv och då blev det världens bakutspark också dessutom. Det skulle hon inte ha gjort för då blev Veronica lite sur och började kräva ännu mer av Berta. Men jag tror Berta tyckte det där var skitkul. Hon såg inte ett dugg trött ut efter de övningarna.


Att det var roligt tyckte nog Amie också för vi bytte hästar och Veronica hoppade upp på Amie och for över studsen. Då var hon minsann inte trög. Då var hon pigg och framåt. Amie fick hoppa över serien ett par tre gånger och Amie var sååå lycklig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards