Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Camilla Edlund - 6 januari 2009 12:18

Det regnade lite lätt när jag satt i bilen och körde mot stallet i dag vid halv elva. När jag hade tagit in hästarna, sadlat och satt mig upp hade regnet övergått till snöfall - och det snöade inte lite heller. Det vräkte ner.


Jag hade i alla fall dagen till ära satt på Berta gramantyglar. Här skulle krävas koncentration! Det var dags att repetera en och annan sak med Berta. Jag hade även sporrar och långspö till min hjälp.

Berta fortstod ganska fort vad det handlade om så det gick väldigt bra att rida. Det var väldigt samlad och prydlig ridning i dag måste jag säga. Jag kunde räta upp Berta med hjälp av spöt när jag red skänkelvikningar. Då blir det också väldigt mycket jobbigare för henne (att gå rak i skänkelvikning) och hon får jobba igenom bogarna. Jag red inte så länge - ca 25 minuter - men jag krävde ganska mycket i stället. Jag tror jag måste göra om det här någon gång. Det var ganska länge sedan jag red med gramantyglar. De ska inte missbrukas men de är bra när man vill få igenom något utan att "bråka" alltför mycket med hästen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards