Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Camilla Edlund - 27 januari 2009 19:46

Veronica och jag bytte hästar i dag så jag red Amie och Veronica red Berta. Det var dock nära att det inte blivit någon ridning på Amie för hon såg lite hängig ut när vi tog in dem. Vi blev lite misstänksamma om det hänt något med henne så Veronica tog och longerade lite lätt ute på gårdsplan men vi såg inget och hon såg piggare ut efter det.

Vi red i alla fall på lägdan och det gick bra. Det hade fallit lite snö och det hade drivit i spåren på vissa ställen där vi ridit i förut så vi fick börja med några varv i skritt där hästarna fick trampa upp  spåret igen. Amie var trevlig att rida. Hon var lite seg i början men efter lite galopp så blev hon glad och framåt. Tog inte och red så häftigt på henne bara lite lämpligt.


Veronica tog och tränade övergångar och hon tyckte att hon reagerade snabbare än tidigare så det blev ju bättre efter dressyrtäningen. Nu får jag skärpa mig och inte börja slappa med det igen. Hmm...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards