Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Camilla Edlund - 12 januari 2009 18:18

I ren ilska över att ingenting blir gjort i huset om inte jag gör det så tog jag och skrev en "att göra" lista till Ulf i går kväll. Lysröret i köket hade varit trasigt sedan före jul. Kartonger sedan Ikearesan stod och tog plats över allt i huset. Grus måste hämtas nu när det ska bli blida och lister som skulle ha satts upp för drygt två år (?) sedan behöver bli uppsatta. Jag hyste dock inte stort hopp om att något skulle bli gjort inom en snar framtid. Men då hade jag i alla fall påminnt Ulf och kunde svära mig fri från allt ansvar (samt komma med träffande pikar så fort tillfälle ges).

Döm om min förvåning när jag kommer hem och det är en hel del saker som är gjorda! Nu ser jag något i köket! Det finns lite mer än bara ledljus vilket som nästan var fallet tidigare. Kartongerna var borta så det var tomt i hallen, så när som på Joakims saker som han flyttat ut ur sitt rum för att kunna tapetsera om. Hallelulja. Det sker mirakel... Att Ulf dessutom tagit och köpt en ny tvättmaskin och hunnit installera den innan han åkte på jobbet vid två var verkligen en glad överraskning. Nu går det att tvätta ordentligt. Hurra!


Berta får i alla fall vila i dag. Tråkigt nog fick vi höra att träningen för Eva blev inställd på grund av för hårt underlag i växthuset. Jag önskar att det fanns någon annan plats man kunde träna på (som typ Nordmalings ridhus men det är väl bara vi som har nära dit eller hos Norbergs). Jag hade verkligen sett fram emot den här veckans träningar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards