Alla inlägg den 9 september 2008

Av Camilla Edlund - 9 september 2008 20:57

I dag var hovslagaren snäll nog att komma förbi och slå på tappskon. Berta var lite sur och grinig. Jag har varit och flyttat över dem till vinterhagen när jag passerade för att åka till Husumskolan på ett möte och än fast jag lagt ut  hö i hagen så hade det inte fallit damerna på läppen utan de hade lämnat det och stått och gnagt på de lilla, magra grässtråna som finns där i skogen. De hade väl gjort att de var lite hungriga skulle jag tro.


Efter skoning så släppte jag ut hästarna i hagen igen och åkte hem och lagade mat. Sedan åkte jag ut igen och nu tog jag och red Berta en sväng. Det ska bli hoppträning i morgon så jag var ju tvungen att trimma lite.

Jag tog och hoppade samma hinder som Veronica gjorde igår och det gick bra. Flöt på väldigt fint. Berta var trevlig att rida trots att hon stått utan motion sedan i torsdags. Hon var lite sur i boxen när jag sadlade men efter jag ridit så var hon sitt vanliga trevliga jag och ville gärna bli klappad. Kul.

Jag tränade även att länga och korta galoppen så att hon inte saktar av till trav så fort man gör en förhållning. Det var roligt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards