Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Hoppade både Amie och Berta

Av Camilla Edlund - 26 september 2008 08:50

Efter jobbet i dag åkte vi ner en snabbis till stan. Ulf skulle byta några saker som han ahde köpt fel och Sara och jag skulle titta på någon höstjacka samt försöka beställa tapeter. Det sista had jga nämt till Ulf fast med väldigt små bokstäver. När Sara och jag stod där på Harjus och skulle beställa så ringde Ulf för då var han klar med sina ärenden och frågade var vi var och då berättade jag det. När han kom till Harjus så stod vi fortfarande där och skulle beställa och när han frågade vad en tapetrulle kostade så dog han nästan. Sara vill nämligen ha en fondvägg i svart och just de tapeterna kostade femhundra kronor rullen. Ulf stormade ut ur butiken och kvar stod Sara och jag. Vi beställde tapeterna i alla fall samt en enfärgad grå tapet som ska vara i resten av rummet. Tillsammans skulle alla tapeter kosta ungefär två tusen kronor och det tycker inte jag är så förfärligt dyrt. Ska man sätta in det i något perspektiv så är det väl lika mycket som en helkväll på krogen eller vad man gör av med om man ska ha fest hemma. Ulf har ju så konstig uppfattning av vad saker och ting kostar. I augusti så köpte jag nya gardiner till köket och det tyckte Ulf var bra. De gardinerna kostade nästan tusen spänn men det vet jag inte ens om han är medveten om.


Hur som helst. När vi kom hem från stan så skyndade jag mig ut till stallet för att rida Berta. Veronica var där och skulle tömköra Amie eftersom Veronica är förkyld och inte orkar rida. Jag erbjöd mig att jag kunde ta några skutt på Amie och då nappade Veronica på det.

Sagt och gjort. Vi sadlade hästarna och red ner till lägdan där vi har hindren uppställda. Jag värmde upp Berta och sedan hoppade jag några skutt med henne. Jag hoppade som på en åttvolt där jag kom på hindren från olika håll varje gång. Det gick bra. Berta var trevlig att rida och hon hoppade stort och högt över. Hindret låg på ungefär 50 cm och det hade hon kunnat ta sig över med ett vanligt galoppsprång men hej å hå vad hon hoppade.

Sedan red jag Amie. Hon var lite trög i början men fick fart ganska snart. Det beror väl på min lite lustiga ridstil där jag står lite framåtlutad i lätt sits. Jag kan inte komma ner och sitta ordentligt i sadeln såvida det inte går hemskt sakta. Då fungerar det möjligtvis, men ska hästen länga på sprången och få ut galoppen så är det lätt sists som gäller och absolut om jag dessutom ska hoppa. Då måste jag ställa mig i en bekväm ställning och försöka behålla den sedan.

Amie tyckte det var roligt att hoppa och än roligare var det med mig som alltså std där i lätt sits och mest bara styrde. Det gick lite fort ibland för att vara ett 50 cm högt hinder men det gick ändå bra. Hon var väldigt snäll och även hon tog i och hoppade högt över hindret. Det var skitroligt att hoppa.

När jag skulle kliva av sedan så höll jag inte på att få benet över bakvalvet. Det hade väl blivit lite väl många språng. Men det var det värt. I dag i alla fall. Får se vad kroppen säger i morgon eller om någon dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss.   ...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards