Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 1 oktober 2008 19:05

I dag släppte jag ut hästarna på morgonen. Jag lade på regntäcke eftersom det skulle regna hela dagen. Typiskt nog krånglade allt hela morgonen. Jag vaknade med nackspärr. Jag snubblade mig igenom hela hagen i mörkret för att ta bort presenningen som jag lagt på hö över natten för att det inte skulle bli så blött av regnet. Inte så kul i mörkret och med nackspärr där jag inte ens kunde försöka titta ner på backen. Många svordomar blev det där.

Inte var det bättre inne i stallet där jag fick stå en halv evighet och spänna ut gjorden på Amies regntäcke. Hon har inte haft den sedan i våras tror jag och då var hon lite smalare. När jag skulle mocka hade Amie stökat runt i boxen och grävt runt gummimattan så den var uppfläkt så jag stod och drog i den för att sedan jaga runt allt skit. Dubbelsuck.

Jag halvjoggade ner till bilen och körde hem i blixtens hastighet för att sedan hoppa in i duschen. Kvart över sju hade jag nämligen tid hos tandläkaren.


I kväll hade jag tänkt rida men ställde in på grund av regn. Eller...regnet hade väl gått an om det inte hade blåst också. I stället satte Veronica och jag upp två lampor som förhoppningsvis ska lysa upp större delen av hagen på morgonen. Sedan grävde jag ur allt regnblött hö ur däcken. Fräscht.

I morgon åker jag till Lycksele.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards