Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 12 oktober 2008 20:32

Det kändes segt i morse. Vaknade med ont i nacken igen. Det är då typiskt.

Jag åkte i alla fall ut till stallet strax före elva så jag skulle få pyssla på i lugn och ro. Jag packade trettio påsar med hö inför nästa vecka och sedan gick jag och tog ner resterande delen av tråden som var kvar. Nu är all tråd borta i den hagen i alla fall.


Tjugo i ett tog jag in hästarna och började sadla. Veronica skulle komma men det dröjde så då tog jag Berta och satte mig upp. Precis när jag skulle rida från gårdsplanen kom hon så hon fick skynda sig på med grejerna och jag red lite på lägdan medan vi väntade. När Berta fick syn på Amie gnäggade hon. Det var väl roligt att få med sig en kompis ut.

Typisk nog blåste det upp en ordentligt frisk vind precis när vi skulle rida. Ibland var det nästan som det kändes som att man stod stilla trots att man galopperade. Jag ställde inte så mycket krav på Berta eftersom hon blivit riden ett par dagar nu. Veronica och Amie arbetade däremot på ganska bra.


På kvällen när jag tog in hästarna så passade jag på att gå in och få lite massage i nacken igen. Det blev ju bra förra gången så jag hoppas att det blir bra den här gången också. Jag måste kanske byta kudde i sängen. Det är ju när jag vaknar som det är eländigt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards