Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 5 oktober 2008 18:18

I dag har det blåst upp till storm. Regnet har vräkt ner tidvis och det har blåst så att det knakat i huset.

Jag var vaken till halv fyra i går natt när jag väntade på att mina tonårsbarn skulle komma hem så jag slog upp ögonen i morse vid halv tio. Suck, det var de sex timmarnas sömn.

Det har blåst som sagt så jag åkte ut till stallet för att titta till hästarna mitt på dagen. Det visade sig att Berta hade gjort illa sig i hagen och hon stod med ett blodigt bakben. Nu vet jag ju att det kan blöda mycket från små sår på benen så det var väl inte så att jag blev så där jätteorolig men det var ändå säkrast att ta in henne och försöka rengöra och titta på såret. Typiskt nog var såret på insidan av benet ganska högt upp så det var lite trixit att komma åt och se något. Jag beslutade att jag skulle göra ett bättre försök på kvällen.

Hästarna fick i alla fall stå inne en stund medan jag gick ut och inspekterade hagen i stormen. Jag ville se om tråden var på plats och så att det inte fallit några grenar eller så över tråden. Vi har ju fortfarande en väldigt stor hage så det är mycket att gå runt. Eftersom jag ändå var ute så bar jag in bommarna till hindren och ställde i ordning hinderstöden. Jag kastade bara in bommarna så man måste väl lägga i ordning det sedan men nu är de under tak i alla fall.

Efter det var gjort så gick jag till stallet och ledde ut två mycket motvilliga hästar ut i hagen igen. De såg inte alltför glada ut.


På kvällen när jag åkte för att ta in dem så passade jag på att ta ut Berta och spola av benen med trädgårdsslangen. Jag tänkte att jag skulle få bort det intorkade blodet men det var lite svårt. Jag rengjorde dessutom benet och torkade med ren bomull inne i boxen. Benet känns inte varmt och jag får vara där och ta utan protester så hon kan inte ha alltför ont.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards