Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 8 oktober 2008 20:18

Det är ju det här med att kunna motivera sig... Just nu sitter jag och skriver omdömen om alla elever jag undervisar. Det är ett jobbigt men samtidigt nyttigt arbete. Man tvingas tänka efter hur eleven utvecklas och hur man ska gå vidare. Det är ett oändligt arbete speciellt som jag "råkat" dra ut på det in i det sista så nu sitter jag sista kvällen och ska skriva om alla jag har på en gång. Det är inte likt mig för jag brukar vara ute i god tid, men nu sitter jag alltså här med det hängande över mig.


När jag skrivit klart alla omdömen i svenska skulle jag ge mig i kast med de i engelska. Det var bara det att jag tappat all energi och motivation. Jag har dock tagit till ett gammalt beprövat knep som även fungerar inom djurdressyren nämligen godis. Lika mycket som man kan lära hundar att sitta med hjälp av en godbit kan jag motiveras att skriva omdömen. Hoppas jag... jag har fortfarande bara börjat och klockan börjar närma sig halv nio. Jag började kvart i sex med omdömena i svenska. Hmm...


Voff, voff

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards