Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 25 oktober 2008 12:05

Jag släppte ut hästarna klockan sex i morse och åkte sedan hem för att äta frukost. Strax efter åtta åkte jag ut till stallet igen och tog in hästarna, sadlade Berta och gav mig ut och red. Prick nio var jag klar med ridturen. Hovslagaren var lite sen så jag fyllde på vattenkannorna och packade lite påsar med hö innan han kom. Vid halv tolv var han klar med båda hästarna. Nu har de nya fina vinterskor med snösulor och broddar.


 Det råkade bli så att han satte fast brodden i skon och jag upptäckte inte det förrän skon var påslagen och klar så då var det försent att säga till att jag hade tänkt stoppa in bomull i hålen. Men å andra sidan är det skitjobbigt att trycka dit bomull och jag är inte alls i någon form för att stå böjd och trycka in den där bomullen på åtta hovar så det var lika så bra.


Jag har varit fem timmar i stallet redan i dag. Känns ju kul.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards