Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 19 oktober 2008 18:31

Det var jag som släppte ut hästarna och jag åkte dit på morgonen kvart i sex precis som på en vanlig vardag. Jag var ändå vaken och jag hade legat och lyssnat på regnet som smattrade mot uteplatsen säkert en halvtimme innan jag klev upp. Stor suck.


Veronica och jag möttes i alla fall ute i stallet strax efter elva. Vi ahde bestämt att vi skulle byta hästar idag så Veronica skulle rida Berta. Det är ju hoppträning på torsdag så hon måste ju ha ridit Berta någon gång. Egentligen för att träningen ska vara riktigt givande ska Veronica rida berta lite oftare men det blir liksom att dagarna rinner iväg och sedan poff så är det dags för träning igen.

Hur som helst så ställde vi upp några hinder på lägdan så Veronica ska ha hoppat några skutt i alla fall. Dessutom bestämde vi att jag inte skulle rida Amie eftersom det var så kallt och grinigt. Det behövs ju en medhjälpare på marken som fixar med bommar och då måste man leda en kall och less häst runt medan man försöker lyfta och flytta det som behövs.

Det gick i alla fall väldigt bra för Veronica och rida. Jag kan ju ge lite tips på sådant jag upptäckt så kan hon prova det men det är ju inte säkert att det är det bästa sättet så Veronica måste prova och hitta den stil som passar henne.

Vi hade lagt upp en bana med tre hinder och så några travbommar. Man travade bommarna rakt fram, fortsatte mot ett rättuppstående hinder.  Galopperade sedan i höger galopp i en volt tillbaka. Hoppade över en oxer liksom snett över banan, saktade av och travade över bommarna fast från andra hållet. Fattade vänster galopp och hoppade ett rättuppstående som stod på andra långsidan.

Berta var lite på gång och tyckte att det var roligt. Att ta tillbaka henne och komma i trav över bommarna var inga problem. Det finns en hel del broms i den där hästen nämligen och man behöver bara säga prooo så saktar hon av så hon nästan tvärstannar. Hon är inget ämne för vilda skenturer i alla fall.


När veronica hoppat banan några gånger så gick vi in och då sadlade hon Amie och red lite på henne. Jag fyllde på vatten och började packa höpåsar. Jag öppnade en ny bal för den andra var slut. Tillsammans packade vi 41 påsar innan vi gjorde kväll.


Saras rum är nu klart. Det blev såååå fint. Man kan knappt tro att det är vårt hus. Det är snyggt och ser modernt ut. Inte som någon kvarleva från stenålder som resten av huset.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards