Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Camilla Edlund - 11 oktober 2008 19:22

I dag på förmiddagen hämtade vi ut Saras nya tapeter i stan. Jag passade samtidigt på att göra lite ärenden och hjälp vad många kända ansikten jag träffade på. Det var elever, arbetskamrater och elever som slutat skolan för ett par år sedan lite om vart annat. Det var knappt jag hade tid att göra alla andra ärenden.


Vid tolv var jag i alla fall ute i stallet. Veronica och jag skulle rida och sedan packa hö och eventuellt ta in tråd från en sommarhage. Vi började med att rida och det blev en underbar tur ut i skogen. Det hade regnat på förmiddagen men det sken upp mitt på dagen så när vi red var det helt enkelt ljuvligt. Jag tror hästarna tyckte att det var bra också för de var väldigt avslappnade och strosade på. På hemvägen blev Amie lite mer på gång men inte så värst.

När vi ridit klart kom Kurt och då skulle vi fixa med stalldörren som har varit lite skev och därför ganska svår att öppna. Det blev en hel del pillrande och lyftande och det tog ju lite tid förstås. Helt plötsligt var klockan halv fyra och vi hade inte knappt hunnit något av det vi tänkt. Vi fick planera om allt och försöka göra det i morgon istället.

Jag å min sida susade hem för att försöka ordna någon mat. Ulf blir lite sur om jag inte gör mat på helgen eftersom han är tvungen att laga mat hela veckan. Nu blev det kycklingfiléer tillagade i ugn med Dijonsenap och ananas. Gott, men lite starkt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards