Alla inlägg under maj 2009

Av Camilla Edlund - 24 maj 2009 20:09

Av Camilla Edlund - 24 maj 2009 20:09

Av Camilla Edlund - 24 maj 2009 19:54

Ny tävlingsdag i dag. Solen stekte redan när vi kom dit tidigt på morgonen för att bygga fram. Hoppbanan skulle nämligen byggas fram samtidigt som dressyrbanan för att spara tid. Det är ju bra tänkt men för oss som får köra i 45 minuter bara för att komma dit blir det en dryg dag. Det har varit drygt för Berta att stå inne i box och vänta hela dagen och det har varit dryg för en annan en att stå ute i stekheta solen och vänta på att tiden ska gå. Jag har skaffat mig en REJÄL solbränna i ansiktet.


Hur som helst, efter drygt 2,5 timmes väntan var det dags för Veronica och Berta att köra sitt dressyrprogram. Det gick faktiskt riktigt bra och de hamnade på dryga 55% och delade därmed fjärdeplatsen med ett annat ekipage. Det var godkänt tycker jag även om det är surt att hamna precis utanför pallplats.


Sedan var det dags för nästan 4 timmars (!) väntande igen innan det blev dags för hoppning. Berta såg tänd ut när vi tog ut henne men det fungerade inte inne på banan. Veronica fick ingen känsla för avstånden mellan hindren (vilket som kan ha berott på att hon stod SVARTKLÄDD i nästan två timmar och hade hand om ponnyframhoppningen så hon var rejält trött och uttorkad). Berta rev två hindet i båda klasserna. Det är inte så vanligt att hon river på 80cm så något var det som inte stämde. Inte kunde jag hjälpa till heller för jag var lika yr jag och stod med typ tredje gradens brännskador i ansiktet och var helt slö i huvudet.

Dagen har varit bra ändå trots att det inte stämde. Det gäller att få tävlingsrutin och det är inte så lätt för en häst att stå så länge heller mellan klasserna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards