Alla inlägg den 1 september 2007

Av Camilla Edlund - 1 september 2007 15:36

Idag åkte jag ut till stallet och målade muren. Nu är den vackert röd med vitt murbruk. Den ser jäkligt hög ut... fy.

Efter jag målat red Veronica och jag varsinn häst. Jag red Amie, som efter sommarens vila är nästan helt omusklad stackaren. Det blir till att börja om för Veronica. Jag känner mig lite taskig att jag inte satte mig upp och underhöll henne lite under sommaren, men det är ju försent nu. Det tog ju ganska mycket tid att sköta alla hästar och fylla på vatten och allt så jag hann bara inte rida två.
Amie kämpade på ganska bra tycker jag. Hon är lite stel och orkar inte bära sig så mycket, men hon försöker så gott hon kan och känns ärlig att rida. Hon grejade inte på med huvudet som hon brukar kunna göra ibland. Jag värmde upp henne utan att ställa krav på någon form eller så. Hon fick gå helt fritt. Då kändes hon kantig i stegen och det var inget flyt direkt. Efter lite trav och galoppuppvärmning så tog jag i tyglarna och försökte få kontakt på volt. Det var stelt och hon ville inte riktigt runda sig, men blev bättre efter ett par försök i båda varven. Sedan tränade jag lite sidvärtes rörelser innan hon fick vila ett tag. Sedan körde jag igång igen med olika volter, en del galopp och slutligen skänkelvikning igen. Hon gick bra korta stunder och vid ett tillfälle fick jag nästan ståpäls på armarna för att hon kändes så mjuk och bärig. Men det var typ fyra galoppsteg, sedan var gasen slut.
När jag klev av var vi helt slut båda två. Och då hade vi bara ridit en halvtimme eller så...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards