Alla inlägg den 2 september 2007

Av Camilla Edlund - 2 september 2007 18:01

Igår kväll var vi på M-reals fest på Husumhallen och där uppträdde bland annat Super Trouper. De körde abbalåtar (iklädda abbakostymer) och de var verkligen duktiga. Det blev en härlig stämning i hallen. Maten vi fick var också toppen - laxmousse, oxfile och ljummen potatissallad. Gott.
Idag var det lite tungt att kliva upp. Jag hade lite ont i huvudet efter gårdagens bravader, men jag var ändå så pass fräsch att jag kunde åka och titta på tävlingarna som Gidhundsjö ryttarförening anordnar. Det såg sååå roligt ut och jag blev såååå sugen att köpa häst. Hur ska jag klara mig utan? jag bara undrar...
Det är trevligt att åka till deras tävlingar för det är så avslappnad stämning. Inga vassa armbågar och stress som man kan uppleva på andra tävlingar. Men så blandas högt som lågt också. Det är alla möjliga sorters raser och det är ju minst sagt intressant att se de omskolade travhästarna susa runt på hoppbanan. Oftast hoppar de inte så högt, typ bara 60 -70 cm, så de kan gasa på ganska mycket och de hoppar hellre än bra. Ibland får man hålla andan när de gör något extra spännande skutt och ryttaren får kämpa för att hålla sig kvar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards