Alla inlägg den 3 september 2007

Av Camilla Edlund - 3 september 2007 22:51

Skvallret först - det har visat sig att en av hästarna, som står på det nya stället i Kasamark, är min ridlärare Cissis häst. Är det inte ödets vägar outgrundliga så säg... Vad är oddsen? Jag bara undrar.
På ridningen idag fick jag en häst som heter Manhattan. En jättefin och trevlig skimmel som gått som hopphäst tidigare. Hon var ganska lätt att rida, men med lite reservationer. Hon var lätt att gasa och lätt att bromsa, en känslig häst alltså så man var tvungen att vara lätt på handen och inte klämma alltför mycket med skänklarna. Vi travade cavaletti och första gången vi for över så var jag för på henne med skänklarna så hon hoppade sig igenom hela serien. Sedan fick jag lite bättre koll när jag bromsade in henne och fick henne i ett lugnare tempo in i serien. Efter bommarna skulle man göra halt och det gjorde hon så snällt och fint så.
Sedan fick vi hoppa studs. Jag var ärligt talat lite nervös eftersom jag inte riktigt visste hur hon skulle göra. Första gången skulle vi komma in i studsserien i trav (?!) och det blev lite halvmärkliga skutt tycker jag. Hon hoppade mycket högre än var hindren var. Men sedan fick vi komma i galopp och då gick det hur smidigt som helst. Jag var nöjd när jag klev av hästen och jag skulle gärna rida henne igen. Det enda problemet var att jag hade svårt att sitta ner på henne och fick stå i lätt sits nästan hela lektionen. Det var lite jobbigt för låren. Kul att man ska till sjukgymnasten på onsdag. Det är väl då träningsvärken kommer...
På kvällen fick Ulf och jag åka och hämta Joakim och hans moped i Gideå. Kul. Ulf körde moppen hem i regnet eftersom Joakim inte hade några för vädret anpassade kläder. Jag tyckte rakt synd om Ulf...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards