Alla inlägg den 24 september 2007

Av Camilla Edlund - 24 september 2007 21:33

Dressyr stod det på träningsplaneringen man fått från ÖOR, men det blev en hel del sitsträning och omhoppningsvändning(!) minsann.
Först fick vi rida utan stigbyglar och sträcka ut oss och hitta sittbenen. Sedan var det dags att stå upp i tvåpunktssits. Jag hade ont i höften redan innan så jag sa att jag skulle göra det jag orkade. Gud, vad det var jobbigt och gud vad jag ser ut som en beige köttbulle när jag sitter till häst. Det är pinsamt att se sig själv varv efter varv.
Vi ficks tå i tvåpunktssits i skritt, trav och galopp. När vi red i galopp i höger varv så domnade min vänstra fot bort. Det var skitläskigt.

Nästa övning var att använda sig av tvåpunktssitsen och runda en kon rida mellan två andra och sedan rida längs efter ridbanan till en ny kon som man skulle runda och för att sedan rida mellan två andra igen. Det blev som en utdragen åtta med skarpa svängar. Det gick väl hyfsat bra. Jag red Rajman igen och man börjar ju lära sig honom nu. Jag hade tänkt att rida en annan häst men eftersom jag hade så ont i höften så att jag knappt kunde gå redan innan jag steg upp till häst så valde jag en som jag kände mig säker på.
När lektionen var slut så klev jag av med darriga ben. Jag hade fått tillbaka lite känsel i lilltån så jag stapplade ut till bilen och körde hem. Nu har jag legat på golvet och stretchat höften med övningar jag fått av sjukgymnasten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards