Alla inlägg under mars 2008

Av Camilla Edlund - 5 mars 2008 09:54

Här kommer en sketch tillägnade Ulf. Ni andra kan ju förstå hur jag har det hela dagarna. Det är sånt här man får lyssna på vid middagsbordet.

Av Camilla Edlund - 4 mars 2008 14:51

Så bar det av till Nordmaling i morse. Det gick bra att lasta och köra upp Berta. När vi kom fram var klockan tio och det var nästan ingen där. Vi hade räknat med att en del sportlovslediga ungdomar skulle vara där och rida, men nej, det var tomt.

Stallet var tomt på hästar också så Berta blev spänd och började darra. Det gick knappt att sätta på sadel och träns . Jag var lite tveksam på hur det skulle gå för Veronica att rida henne men det gick bra. Hon red fram medan jag bar fram två hinder. Berta såg inte klok ut stundvis - som en korsning mellan en kamel och en sköldpadda, men det tog sig efter ett tag och då började hon röra sig jättefint. Det enda hon har lite jobbigt med är galoppen. Den är väldigt vägvinnande och hon sätter bakbenen långt in under sig och då blir det trögt och jobbigt för henne.

Så började de hoppa och mot slutet hoppade de över ett hinder som låg på 90 cm. Det såg så himla fint ut och hon hoppade högt över det hindret. Det såg ut som att Veronica lättade i sadeln. Fatta vilket språng.

Sedan lastade vi och åkte hem. Jag är väl lite spänd inför torsdagen. Hoppningen kommer nog att gå bra, men det kommer att bli spänt med alla hästar runt omkring henne. Otur att det inte var någon annan häst där så man hade kunnat träna.

Av Camilla Edlund - 3 mars 2008 19:07

I dag fyller Sara 15 år och jag har susat runt som en skållad råtta hela morgonen. Först släppte jag ut hästarna och mockade. Åkte hem igen åt frukost, hämtade ut pengar innan jag åkte upp till Björna för att hämta tårtan som jag beställt. Därefter blev det en sväng till stan för att köpa ett stödhjul till transporten och sedan hem fort som attan.


När jag kom hem så var jag enormt kaffesugen men jag ville vänta till det kom några på besök så Sara och jag fick vackert vänta till strax efter två då Lennart och Märith kom. Sedan blev det en strid stöm av gäster och vi hade det riktigt trevligt. Bland annat så satt vi och kom ihåg barnen från när de var riktigt unga och vi skrattade så vi grät åt komiska situationer som vi varit med om. Man har hunnit vara med om en hel del.


Av Camilla Edlund - 2 mars 2008 16:22

Idag var det Veronica som släppte ut hästarna och jag åkte ut till stallet vid nio för att surra och rida lite. Vi packade höpåsar och försökte göra upp en plan över veckan. Dessutom diskuterade vi hur vi skulle kunna göra om i sadelkammaren. Kurt och Veronica hade ett förslag och det tyckte jag verkade vettigt.


Vi red ut på lägdan och tränade på att mötas i trav. Berta gillar inte det alls. Jag galopperade lite och sedan gav vi oss ut och skrittade efter vägen.


Jag tog några kort. Jag vet inte vilka inställningar det är på kameran för korten blev så mörka. Man ser knappt att det är Amie. Berta är ju ljusare så henne känner man igen. I alla fall så kommer korten från idag här nedanför.


På tisdag åker vi nog till Nordmaling och rider. På torsdag åker vi till Vännäs på träning. Ska bli toppenkul!


Här hemma har jag städat och förberett inför i morgon. Jag ska dessutom ställa mig och baka en citronpaj. Det blir nog efter jag har tagit in hästarna.

Av Camilla Edlund - 1 mars 2008 19:05

Släppte ut hästarna i morse och sedan åkte jag och hämtade hö och Ulf följde med och hjälpte mig. Det var tur det för jag har haft hemskt ont i ryggen några dagar. Vet i rackaren vad jag gjort.

Sedan var det att åka hem och duscha innan vi så åkte till stan och shoppade. Det blev en säng, en mopedhjälm och en mobiltelefon till Sara. Jag har gått gata upp och gata ner, fram och tillbaka på stan. Det var skor som skulle provas, tröjor som det skulle tittas på, byxor som skulle inköpas och allt möjligt. Jag var jättehungrig klockan fyra och då gick vi och åt. Maten var okej men inte så superbra som jag hört.

Vi åkte hem igen vid halv sex och då var vi helt slut allihop men när vi var hemma så var det till att bära in allt som var inhandlat. Vi hade haft med oss hästtransporten för att kunna ta hem sängen. När vi parkerade den och skulle veva upp stödbenet (eller heter det stödhjulet?) så gick det sönder. Jag kan inte åka iväg med det så där så jag måste fixa ett nytt. Känns ju roligt när jag har en miljon utgifter den här månaden. Hoppas att det inte kostar alltför mycket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards