Alla inlägg under september 2009

Av Camilla Edlund - 14 september 2009 22:03

Den här dagen har varit helt galen. Ut med hästarna i morse och de fick bara vara i vinterhagen eftersom hovslagaren skulle komma mitt på dagen. Där finns det inte så mycket att äta så jag fick lägga ut hö och fixa vatten. Hem igen och skjutsade Sara till bussen. Väl hemma igen ringde de från skolan två gånger och behövde hjälp. I väg till stallet och vänta på hovis. Det visade sig att han i stressen glömt bort oss så det blev till att boka om. Hem och in i duschen och iväg till stan. Vi gick runt och kollade på  badrumsinredningar, kakel och allt vad det var. Åkte och åt och skulle sedan vänta till det var dags för planeringssamtal på skolan för Sara. Det blev typ 1,5 timme på stan. En tid jag absolut inte klarar av. Jag stapplade runt och såg förmodligen ut som ett fallfärdigt vrak. Upp till skolan och där skulle vi GÅ fram och tillbaka i de där låååånga korridorerna de har på Parkskolan. Fatta hur jag stapplade. In i aulan och lyssna på rektorns fantastiska repris av reklam för en hållbar utveckling. Tillbaka till klassrummet för att lyssna på information av vad man kan hitta på hemsidan. Sedan iväg till bilen - fick gåååå nerför spiraltrappan borta vid industri. Jag kom knappt nerför. Suck, vilken dag.

I morgon blir det besök på sjukhuset. Det kommer ju att se fint ut när man kommer gående där.

Av Camilla Edlund - 13 september 2009 19:02

När jag tog in hästarna i kväll var det två pigga hästar som sprang omkring inne i skogen i vinterhagen och hoppade över stenar och stubbar(de får gå själva genom den upp till stallet). Det var Callizta och Berta! Hej å hå vad roligt de hade. Massor av bus blev det. Herregud hovslagaren ska komma i morgon, han kommer att slå ihjäl mig, tänkte jag. Alltså blev det till att sätta på Berta lite grejer och ta ut henne och longera. Det visade sig att det är lättare för mig att longera än att tömköra. Inte samma belastning på kroppen. Berta var pigg och galopperade självmant varv på varv. Jag bytte håll och det var samma visa. När hon gick in var hon svettig men lika pigg. Hon stod i boxen med lysande ögon och ville göra mer. Var det här allt? verkade hon säga och puffade på mig. Ja, herregud nog är hon på gång alltid.

Av Camilla Edlund - 13 september 2009 15:08

Gud vad jag var förkyld i går. På lördag släppte jag ut hästarna på morgonen och sedan åkte jag hem och lade mig i sängen igen. Vaknade vid halv tolv och var helt utslagen. Det blev inte mycket gjort den dagen.


I dag känner jag mig lite piggare. Har en tråkig hosta bara. Irriterande.


I morgon har jag en full dag. Jag kommer att åka från det ena till det andra. Hovslagaren kommer mitt på dagen, vi ska till rörshopen och titta på kakel samt ett utvecklingssamtal och föräldramöte på Parksolan med Sara. Pust. Jag vet inte om jag har koll men jag tror jag har ett möte i stan 8:30 också, men jag tror jag hoppar det.

Av Camilla Edlund - 12 september 2009 07:20

Jag har fått världens bästa födelsedagspresent. Jag är förvisso tacksam och tycker det var jättebra med nya örhängen, trisslotter och hemstickade sockar (som jag har på mig just nu), men det absolut bästa var när jag fick reda på att vi ska börja renovera badrummet nu. Vecka 44 ska det vara på gång. Hurra! Nu ska jag bara välja kakel.

Av Camilla Edlund - 11 september 2009 07:54

Av Camilla Edlund - 10 september 2009 21:04

Åkte till stan vid halv tolv. Köpte en smörgåstårta på Lundbergs och Sara lovade baka en prinsesstårta så då har jag sluppit allt jobb med det. Ulf har städat lite här hemma, men inte toaletterna som vanligt. Det blir väl jag som får stå där i morgon och städa likt förbaskat. Hur kan man inte städa på toaletten? Det är ju det viktigaste stället med mest bakterier (om man inte håller rent). Jag brukar ta toaletterna med klorin emellanåt bara för att verkligen få bort allt läskigt.

Av Camilla Edlund - 10 september 2009 09:00

Nu sitter jag här och är förkyld. I och för sig ingen influensa, men ont i huvudet, halsen och tät näsa. Det blir alltså ingen sjukgymnast idag.


Sitter och pillrar på med nya hemsidan. Hittade så man kan länka till google översätt, så nu kan man läsa hemsidan på engelska om man vill. I och för sig direktöversatt av google, men ibland blir det bra och ibland mindre bra.


I dag ska vi försöka ta oss till stan. Jag ska köpa en tårta för jag orkar inte stå och baka en. Hembakt är ju godare men... tja, nu får det bli en köpt.

Av Camilla Edlund - 9 september 2009 15:49

I dag har jag bara tagit det lugnt. Det har inte funnits så mycket att göra. På förmiddagen blåste det något så fruktansvärt Jag sände hästarna en tanke, men det blev inte mycket mer.


Håller fortfarande på att knåpar med hemsidan. Det är frustrerande när man inte vet alla funktioner utan måste sitta och prova sig fram. Men jag har ju tid.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards