Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Camilla Edlund - 2 mars 2009 21:20

Sara fyller 16 år i morgon så i dag blev det till att börja med en massa förberedelser. Städade under dagen samt att jag var till affären och köpte tårtgrejer. Det är lite svårt att beräkna bara hur mycket det kommer att gå åt och jag vill INTE att det ska finnas något kvar till dagen efter. Det är det värsta jag vet.


Berta har fått vila i dag. Jag var dock ut till stallet mitt på dagen i snöyran för att se hur hon hade det. Det är ju typiskt att det ska bli sådant här väder när man just har klippt. Tog in Berta och satte på henne en hemgjord halsvärmare trots att det bara är klippt lite längst ner på halsen. Men jag tyckte vädret såg ruggigt ut och Berta såg jättehejjig ut i den hemfixade grejen jag gjort. Det såg ut som en gigantisk halsduk. Den satt  bra i alla fall och när jag tog in Berta på kvällen sedan så satt den kvar. Tur att det bara var nollgradigt ute i alla fall.

Av Camilla Edlund - 2 mars 2009 09:15

Måste bara förtydliga att naturligtvis är det inte tal om en helklippning utan vi gjorde en variant av spårklippning. Vi struntade att klippa låren nämligen utan slutade under magen på ett litet fiffigt sätt. Det är alltså den minsta/lindrigaste varianten av klippning som vi gjort. Får se vad Erik säger om den. Naturligtivs skulle hon kanske ha behövt bli mer klippt för att klara en helg i ridhus men samtidigt måste man tänka på vilka möjligheter vi har här hemma också. Hästarna står ju ute 12 timmar varje dag och vi rider bara utomhus. Alltså måste det bli tal om någon sorts kompromiss.


...och jag vet att man inte rekommenderar att klippa häst den här tiden på året, men något var vi tvungna att göra och det var på rekommendation av Per Dahlgren som vi klippte så...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards