Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Camilla Edlund - 17 mars 2009 20:23

Hu, det blir inte mycket gjort med Berta i dag. Jag hade planerat ridning men det tog så mycket tid och kraft att göra allt på kvällen så jag orkade bara inte samt att tiden hade runnit iväg något. Vi måste ju lägga ut hö-påsar i hagen nu när balen är uppäten och eftersom det kan rasa från ladugårdstaket nu så vill jag lägga påsarna så långt ifrån som möjligt så de inte blir så rädda när det rasar. Alltså sprang jag runt i hagen och lade ut hö på lite olika ställen, bar in vatten, bar in kraftfodret jag köpt på granngården och fixade inför morgondagen med vatten osv. Klockan sju var jag klar med allt det så då kändes det drygt att rida.


En sak som gör att jag skjuter upp saker och ting är att jag åter igen står och är utan mål. Jag har varit så duktig förut och satt upp mål för min ridning och hur Berta ska gå vidare i sin utbildning, men just nu har jag inte satt upp några mål alls. Vi har ju mål för hoppningen och det men MINA mål är det magert med. Har man mål att sträva mot är det lättare att bita ihop och rida när vädret är uselt eller man själv är less. Jag är nämligen urbota less på snön och vädret och mörkret och slasket och halkan och...

Att bara sitta och träna upp kondisen på hästen är ju för tråkigt det också så jag måste ha något annat som vi ska ha som målsättning. Det kan ju vara att finjustera något som vi redan kan men som säkert skulle kunna bli mycket bättre om man jobbade mer aktivt.

Trava bommar skulle man kunna göra om man bara hade bommar att trava över... Lite magert på den fronten när allt har snöat in eller snöat över.


Lite inspiration fick jag när jag tittade på clinicen från hingstvisningarna på Tullstorp. Nu är jag inget dressyrfan direkt men lite tänkvärt får man ju med sig. http://www.korsholm.se/tullstorp/stallionshow/090214.html jag har även lagt in den länken i min länklista till höger.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards