Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Camilla Edlund - 6 mars 2009 19:20

I dag hoppade vi i första gruppen direkt på morgonen. Mina penicillintabletter hade äntligen börja göra sitt jobb så det värkte inte så mycket i käken i dag, men då blev jag oändligt trött i stället.


I dag var det som sagt banhoppning. Berta fick komma på de lite lägre höjderna (ca 80-100cm) medan de andra hoppade en bra bit högre. Berta såg pigg ut, mycket piggare än gårdagen så det fanns lite sprutt på henne. Hon kom lite nära hindren och Erik tycker att vi ska åka hem och träna på låga hinder som vi hoppar på ofta och gör så att hon börjar våga hoppa lite längre ifrån. Han fick Veronica och Berta till att hoppa hindren i ganska bra fart med fint flyt över hindren.

 Angående att krypa nära in i hindret så tror jag att det är det dåliga underlaget i växthuset som spökar och som har gett Berta lite dåliga erfarenheter. Förut har Berta inte alls haft problem med att gå av stort (eller mer normalt) och hon kröp inte in i hindren som hon gör nu. Inte vad jag kommer i håg i alla fall. Måste titta på filmerna från förra årets hoppningar.


I övrigt så fick vi veta igen att Berta måste slimma ner sig, träna på småhinder och få upp orken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards