Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Camilla Edlund - 5 mars 2009 19:06

I dag var det dags att åka iväg på hoppträning i Vännäs. Jag hade tänkt ta det lugnt och fixa i stallet så att allt var klart där, men i stället fick jag ringa till tandläkaren eftersom jag har ont i käkbenet där jag håller på att rotfylla. Det blev likadant förra gången så jag visste att det var bara till att få penicillin och se glad ut, men man ska ju ringa och hämta ut det från apoteket också. Dessutom skulle jag ringa ortopedtekniska på deras telefontid och få en tid när jag kan komma dit. Jag fick en tid i APRIL - så lång väntetid är det där. Förutom det lagade jag mat som man kunde ta med sig och jag lagade så pass mycket så familjen kunde äta det hemma också medan jag var borta.


Vi kom i alla fall iväg vid två så vi var ute i god tid. Vi var framme vid fyrasnåret och kunde titta på gruppen innan också. Berta betedde sig väldigt världsvant i alla fall när hon kom fram och det gick så bra allting. Det var väl bara när de red inne i ridhuset man kunde märka att hon var lite spänd eftersom det var lääänge sedan hon var där sist.


Hoppningen gick ganska bra. Det var mest markarbetshoppning och lite gymnastik/styrkeövningar. Det märks att Berta inte är så där jättevältränad för hon blir lite mjuk efter ett tag. Veronica försökte spara på krutet och lät henne vila så fort tillfälle gavs, men då blir hon lite ofokuserad i stället och glömmer bort att hoppa. Man ser på filmerna jag lagt ut att hon far förbi hindret ett par gånger men det är INTE för att hon är tittig, nej hon går bara i andra tankar och sedan vips är det ett hinder där som hon förväntas hoppa över och då blir det lite stopp.


Men det gick bra i alla fall och Berta såg positiv ut. Vi fick lite kommentarer på att hon måste banta ganska mycket om hon ska orka hoppa. Hmm...Ja, det var väl den lilla detaljen då... 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards