Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Camilla Edlund - 18 mars 2009 21:08

I kväll var både jag och Veronica ute i stallet på kvällen för att rida. Vi hämtade några fler bommar samt några koner och bar dem till ridplanen. Vi lade upp tre travbommar efter ena långsidan samt två galoppbommar varav en av dem var lite upphöjd längs andra sidan och sedan mitt på ridbanan ställde vi upp konerna så man kan rida slalom mellan dem.


Ridningen i dag gick bra och det var riktigt kul. Red fram i skritt och red i skänkelvikning runt bommarna som låg på marken. Sedan travade och galopperade jag lite (fick ligga på en del för att få fram Berta riktigt, jagade på en hel del). Travade sedan bommarna, red in i serpentinerna och över bommarna igen, fattade galopp och hoppade över de galoppbommarna, saktade av till trav och över travbommarna igen. Red på så ett tag runt, runt. Det blev små "hopp" över den upphöjda galoppbommen och det tyckte Berta var roligt. Det gick bra och det var bara en gång som Berta hoppade av lite tidigt och där jag inte riktigt var beredd. Men det gick bra ändå och jag stör henne inte alls i munnen eftersom jag av säkerhetsskäl håller i mig med ena handen i martingalen när jag ska hoppa. Jag har inte råd att åka av i onödan (även om jag tror att det inte kommer att hända så mycket eftersom Berta är väldigt snäll, men misstag kan man ju råka ut för).

Hoppade några gånger innan vi kände att det räckte och sedan gick vi in. Jag tror Amie var väldigt pigg så Veronica hade nog det hon gjorde.


Äntligen fick man göra lite roliga saker så det blev lite kul ridning och inte en massa drygt susande runt, runt...


Jag har ju funderat över vilka mål jag ska ha och efter lite funderingar så kom jag fram till att jag ska träna Berta så hon tar vänsterskänkeln bättre. Det kan vara lite si och så med det just nu. Jag ska träna på att förfina mina hjälper och använda sätet mer i stället för skänklarna.

Mitt mål är att ställa upp i en dressyrtävling innan sommarens slut. Endera klubbtävlingen på ÖOR den 24 maj eller om det blir någon nolaskogscup i år.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards