Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Camilla Edlund - 25 mars 2009 20:29

I dag är en riktig skitdag. Ingenting har flytit på bra på hela dagen. Jag har magkatarr till max och det bränner i magen hela dagarna. Det är lite mycket just nu.


Inte är det roligare med hästen. Alltså det är inget fel på henne, hon lever och frodas, men det går ju inte att göra något. Jag tittade på ridplanen för att se om det fanns någon liten chans, men nej.. det går inte. Hade det varit liiite varmare på dagarna hade kanske gräset tinat fram och då hade man kunnat rida där på kvällen, men nu är det bara en massa knottrig is.

Att rida ensam upp i skogen går inte heller om man vill behålla livet. Inte för mig i alla fall. Berta är ju så spänd nu på våren och rida ensam efter en isig väg, där jag redan vet att det kommer att bli minst två piruetter/kast bakåt, fungerar inte om man har magkatarr och är tvungen att dra ner på värktabletterna. Varje sånt där kast Berta gör sliter ju på min kropp även om jag håller mig kvar.


Jag är dock vid gott mod då jag vet att det kommer att bli bättre om någon vecka eller två, men just nu är det lite skralt med alternativ till ridning. I fjol kunde man ju i alla fall tömköra ordentligt bakom huset, men där är det för mycket snö nu. Läste förra årets blogg och kunde då läsa om framtinade lägdor i slutet av april och i början av maj. Det känns otroligt avlägset att tänka sig att det skulle bli så den här våren. Suck.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards