Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Camilla Edlund - 8 mars 2009 14:26

I dag red jag båda hästarna igen. Veronica kunde inte komma ut till stallet så då blev jag ensam där. Funderade länge hemma hur jag skulle lägga upp veckan och det var ju lagom kul väder att rida i - snö och blåst.


Jag började i alla fall med Amie. Det var av helt själviska skäl jag red henne och anledningen var att jag hade tänkt att få Berta reagera och lyssna på hjälperna lite bättre/snabbare och då tränade jag först på Amie som jag vet är snabb i reaktionen. Efter lite framridning satt jag alltså i gång med att göra olika tempoökningar och växlade ganska snabbt mellan olika gångarter. Det var sju steg skritt, sju steg trav, sju steg skritt, galopp och skritt igen. Lade en massa volter också hela tiden så att de inte skulle veta vad som skulle hända härnäst. Amie blev lite kastig med huvudet så där som hon kan bli när hon tycker att det är tråkigt. Berta blev lite på tårna och när jag fattade galopp från skritt så gjorde hon det väldigt bra men då blev det svårare att komma tillbaka istället.


Nu har jag värsta träningsvärken i ryggen och magmusklerna. Det tog på lite med de där övningarna. Helt slut blev jag dessutom, det märks att man inte rider så som man borde. Jag tror jag har fuskat, borde rida så här varje gång.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards