Alla inlägg den 4 december 2008

Av Camilla Edlund - 4 december 2008 12:08

Jaha, då har jag varit och ridit Berta. Det var lite jobbigt när jag skulle hämta hästarna i hagen för de stod längst ner längst bort. Det blev till att gå över stock och sten för att sedan ge dem en morot och ta med dem upp mot stallet. Tråkigt nog hade jag inte knäppt fast dem utan de följde med mig snällt ändå - till vi kom ganska nära stallet. Då blev de misstänksamma, tvärstannade och sedan såg jag bara bakändarna på hästarna när de glatt galopperade neröver genom skogen igen. Suck.

När jag hämtade dem den här gången knäppte jag fast grimskaftet på Amie och höll hårt i det.


Berta var skitsur i boxen. Allting var besvärligt och jag var jobbig tyckte hon. Då blev jag lite fundersam hur det skulle gå att rida så jag smällde på mig sporrarna precis innan vi gick ut. Det var nog ganska tur att jag gjorde det för det var tungt att rida på lägdan bakom huset. Snön var tung men ändå hyfsat djup trots regnet så det var inte alldeles enkelt.

Men jag red på ändå. Red serpentiner mellan konerna som stod kvar. Hoppade sedan hindret som Veronica satt upp (men jag hade lagt det som ett litet kryss) ett par varv och sedan styrde jag ut Berta i snön där ingen gått och där det inte var upptrampat alls. Herregud vilken häst jag satt på. Berta var tvungen att lyfta ganska mycket på benen och eftersom jag hade sporrar på mig så kunde jag klämma fram henne så hon gick jättefint och arbetade med hela kroppen. Jag hade en tjock svällande hals framför mig och Berta jobbade rytmiskt med kroppen så jag gungade fram. Vilken upplevelse. Det kändes helt otroligt. Vilken ridtur!

Av Camilla Edlund - 4 december 2008 09:02

Eftersom jag har lyckats samla ihop så mycket komp så tog jag kompledigt i dag. Det avr meningen att jag skulle utnytja den tiden till att åka upp till Vännäs på hoppträning men så visade det sig att den lediga träningsplatsen som fanns hade blivit tagen.

Jag min klant hade ju inte kunna bestämma mig för om jag skulle åka eller inte så tiden hade lite runnit iväg. Men jag var optimisktisk för jag trodde att det skulle finnas lediga platser. Det finns det alltid. Hästar blir halta och folk blir förkylda till höger och vänster så det fanns hopp om att någon skulle behöva ställa in. Tyvär så blev det inte så och nu sitter jag här på min komplediga dag och såsar. Jag ska väl ut till stallet och rida en sväng i alla fall.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards