Alla inlägg den 14 december 2008

Av Camilla Edlund - 14 december 2008 21:31

Berta har ju haft lite vila nu och jag ska rida henne igen nästa helg hade jag tänkt. Då har hon fått vila lite lagom utan att för den saken skull hunnit tappa så mycket i kondition.


Jag har i alla fall anmält Berta och Veronica på tävling i Nolaskogscupen som går av stapeln på ÖOR den 28/12. Hon ska få hoppa 70 och 80 cm. Inte allt för ansträngande alltså. Vi hinner träna lite  innan dess hoppas jag.



Av Camilla Edlund - 14 december 2008 21:14

Hästarna fick komma ut halv sju i morse. De såg trötta ut men masade sig ut i hagen och ställde sig för att äta hö i alla fall. Jag hade tänkt att åka ut och titta till dem mitt på dagen men när jag pratade med Veronica så visade det sig att hon hämtat spån till Amie så hon hade varit ut.


Här hemma har jag julpyntat och grejat. Sara och jag gjorde ett pepparkakshus som står på vardagsrumsbordet. Det blev det finaste huset vi gjort genom alla år tror jag. Sara pyntade och jag satte ihop det. Jag antar att Joakim och hans kompisar kommer att försöka äta upp godiset inom kort så det kommer väl att vara fint och helt i en eller två dagar. Suck.


Ulf har någon mystisk åkomma. Han har ont i vänster handled och det pirrar i händerna säger han. Dessutom känner han sig konstig och svimfärdig. Vi vet inte vad det är och jag är som vanligt skeptisk. Jag har lite dåligt samvete över det (att jag ständigt ifrågasätter hans hemmagjorda diagnoser), men han får lite skylla sig själv. Hittills så har han lyckats diagnosiserat sig själv med cancer två gånger, diabetes och allt vad det har varit men det är inget någon läkare har hittat några bevis på.

I morgon ska han till läkaren så vi får väl se vad provsvaren säger. Jag kommer nog få liiiite dåligt samvete om Ulf någon gång verkligen är sjuk.

Min diagnos (musarm - inflammation i handleden på grund av överansträngning) har han helt förkastat.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards