Alla inlägg den 24 december 2008

Av Camilla Edlund - 24 december 2008 21:53

Så var det då jul igen. På morgonen åkte jag ut till stallet klockan åtta på morgonen. Veronica och jag skulle ge hästarna sin jultårta samt hoppa lite med Berta var det tänkt.

Vi började med hoppningen. Berta var på hugget och attackerade hindren som en tiger. Vid något tillfälle fick hon med sig bommen och rev och det gillade hon inte så då blev det fart. Tänk om hon kunde ta med sig lite av den farten på tävlig, då jämarns...

Efter hoppningen gick vi in och gjorde jultårtor till hästarna som vi gav dem i hagen. Det uppskattades väldigt. Tyvärr kunde jag inte fotografera tårtätande i år eftersom Sara hade tagit kameran.

Vi bytte julklappar och jag fick en jättefin bok om ridning samt Veronicas hemmagjorda film från kursen i Vännäs som jag hade tänkt åka på.


Efter det åkte jag hem och började fixa med maten. Jag hade förberett gasnka mycket men det fanns ändå lite småsaker som skulle göras som att skala potatis och vispa grädde och sånt. Ulf spelade WoW och jag fick säga till honom att han fick välja mellan att städa toaletterna eller laga maten för jag tänkte inte göra båda. Det är väl jäkligt läskigt om man städar toaletterna och sedan går och petar med lax och sådant. Nej, fy... sånt gör jag inte. Då ska man ha möjlighet att sprita händer och byta kläder mellan.

Ulf blev sur och tyckte att jag kunde ha städat där innan men jag tycker att det är det viktigaste stället man vill ha städat absolut så nära inpå när gästerna kommer. Det duger inte om man städar toan typ tre dagar innan man får besök tycker jag för då är det ju likt förbaskat ostädat där.


Vid halv två kom våra gäster. Jag hade lagt mig på sängen för att vila för jag var så himla trött och hade ont i huvudet. Hann dock inte få så mycket vila utan det var bara att sätta igång.


Vi hade i alla fall jättetrevligt. Vissa saker som jag tillagat var gott men andra var inte så gott som jag tänkt mig. Kolatårtan till efterrätt var en succe men Janssons lyckades jag få ganska torr, hur det nu gick till.


Efter mat och kaffe delade vi ut presenterna och sedan blev det allmänt surr. Kvällen slutade lite abrupt då Ulf fick för sig att han ville se "Tomten är far till alla barnen" och vi andra ville sitta och prata. Han blev sur och gick och lade sig i sängen för att se på filmen på tvn som vi har där och då åkte naturligtvis alla hem eftersom det blev lite konstig stämning. Det var då märkligt att en film vi har hemma på dvd kan vara så himla viktig precis på julafton. Suck. Kan man inte titta på den de andra dagarna de gått på tv eller möjligtvis titta på den senare på kvällen när gästerna åkt hem?


Sara och jag tittade i alla fall på Svensson Svensson och skrattade gott. Pappa Svensson är väldigt lik och principfast som en viss annan oss närstående person som vi känner. Ska det vara Scooby Doo på julafton eller?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards