Alla inlägg den 22 december 2008

Av Camilla Edlund - 22 december 2008 12:39

Nu har hovslagaren varit här så hästarna är nyskodda och fina. Hovslagaren skulle komma vid halv elva så jag var där i god tid innan för att packa hö och greja på lite. Tjugo i tio tog jag in hästarna så jag skulle hinna rida Berta ordentligt innan men döm om min förvåning när hovis dök upp tio i tio. Hmmm. Då stod Berta precis färdigsadlad. Hovis sa att det gick bra ändå och att jag kunde rida ut. Jag var lite tveksam men slängde mig upp i sadeln och red en stund på lägdan. Red dock bara en liten stund eftersom jag inte visste hur det var med Amie inne i stallet. Ibland är hon jättesnäll men ibland kan hon vara lite stökig när Berta är ute. För att vara på den säkra sidan red jag på lite snabbt och gick in. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren och där stod Amie hur lugnt och snällt som helst. Hmmm, då hade jag skyndat mig i onödan. Skit.


Som grädde på moset så visade det sig att Berta hade trampat av sig en baksko när jag red nere på lägdan. Skit. Men annars så var de snälla och skötsamma.


Bar in vatten och grejade på lite snabbt innan jag åkte hem. Nu ska vi till stan och handla inför julen (igen). Vi blev lite fler än vi tänkt från början så det blir en vända till på bolaget för att få snapstilldelningen att räcka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards