Alla inlägg den 27 december 2008

Av Camilla Edlund - 27 december 2008 19:05

Det är tävling i morgon. Målet för den tävlingen är att Berta ska hoppa avslappnat i alla fall en klass. Hon blir ju gärna lite spänd först gången på ett nytt ställe så vi får ha ganska låga krav för i morgon.

Jag håller på att putsar och fejar hästens saker inför tävlingen. Det är en del som ska rengöras och fettas in och sådant. Bettet brukar jag rengöra med svinto men i dag slängde jag in det i diskmaskinen och det blev renare än någon annan gång jag putsat upp det. Enkelt. Hällde i en droppe olja i hålen för bettringarna så att de inte ska gnissla. Sådant hatar jag nämligen.


För övrigt så kan jag berätta att jag red Amie lite lätt i dag medan Veronica hoppade Berta. Det såg väldigt fint ut än fast Berta attackerar hindren som en tiger fortfarande. Veronica har hittat rytmen för eftergift i hoppet så det blev väldigt bra språng.

Amie var väldigt sugen på att hoppa men det blev inget av det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards