Alla inlägg den 23 december 2008

Av Camilla Edlund - 23 december 2008 20:54

Åkte ut tills tallet mitt på dagen. Det blåste en hel del så Berta var lite på tårna. Barnbarnen var och hälsade på hos de som äger stallet och de hade åkte pulka och bob i backen  så Berta var hemskt misstänksam och sprang och kollade mot vägen hela tiden om det skulle komma något åkande. Jag hade alltså det jag gjorde.

Red fram lite lätt innan jag hoppade Berta ett par språng. Det kändes bra och vi hade bra flyt men så rev Berta i ett lite slarvigt hopp så då var det bara att göra något annat. Passade på att rida öppna efter långsidorna och det gick fantastiskt bra. Flöt på riktigt bra tycker jag även om bakdelen sladdar lite i vänster varv.


Förutom ridning så har jag lagat mat hela dagen. Vi ska ju ha besök och vi har lovat att försöka hålla det enkelt. Men hur enkelt är det att ha ett enkelt julbord för 11 pers? Det är svårt att beräkna hur mycket folk kommer att stoppa i sig och inte vill man hålla på att spara maten heller eftersom det är lätt att det blir dåligt.

Farsan har dessutom hunnit med att bli dålig av maten från ett julbord han åt härom veckan, så han ville ha så LITE saker från julbordet som möjligt och helst någon annan mat. Hmmm.

Därför har jag stått och lagat mat hela dagen. Jag har gjort en västerbottenspaj, en skaldjurspaj, vanlig skinka, köttbullar, janssons, kolatårta, knäck och allt vad det var. Förutom det har vi köpt färdiglagat där det bara är att öppna en burk, men det är ju gott med hemlagad mat och är det någon gång man kan satsa på hemlagat är det väl jul.


Själv mår jag lite illa efter all matlagning. Det blir så när man står i matos hela dagen. Det är därför jag gör all mat i dag. Då kan jag kanske njuta av det i morgon.


God Jul på er!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards