Alla inlägg under september 2007

Av Camilla Edlund - 15 september 2007 21:13

Åkte ner till Sundsvall idag och provred en häst. Den kändes väldigt fin och trevlig trots att den är ganska outbildad. Lite att jobba på kan man säga men blir nog fin om man får jobba ett år eller så med den.
Vi passade förståss på att gå in på Ikea också när vi nu ändå körde så långt. Vi köpte lite nya påslakan och sådant. En trevlig dag. Alla var på bra humör. På hemvägen åkte vi in till morsan och åt mat där. De har byggt en jättefin grillkåta som vi passade på att titta på. Himla snygg.

Av Camilla Edlund - 14 september 2007 15:16

Idag är det fredag och jag var på jobbet igen. Ett tag. Jag var till läkaren klockan två och han skulle ta en titt på mina röntgenplåtar igen tillsammans med en expert.
Jag och gänget från jobbet ska ut med räkbåten ikväll. Det blåser friska vindar ute och det är ju inte direkt betryggande. Får se hur den här kvällen slutar.

Av Camilla Edlund - 13 september 2007 15:15

Det var en lång och mastig dag. Får se vad det här leder till. Något gott får man hoppas.

Av Camilla Edlund - 12 september 2007 22:06

Det är märkligt vad man kan ha kort minne. Nu, så här klockan tio på kvällen, så kommer jag ihåg att jag vid flera (ja, det har hänt fler än en gång) tillfällen bestämt mig för att aldrig mer färga håret mörkt. Men det är ju nu... cirka en timme försent. Hade jag kommit ihåg detta tidigare så hade håret varit sin vanliga mörkblonda nyans med hemmagjorda slingor. Nu sitter jag ju här med mörkbrunt hår och funderar vad som hände. Igen. Fast förra gången färgade jag det knallrött. Det var roligt typ första dagen. Sedan var det mindre kul.

Anledningen till att jag har färgat håret är att jag har något på gång. Något hemligt.

Men ska jag vara ärlig så har jag ju inte färgat håret. Bara tonat det. Nu gäller det att slå rekord i antal hårtvättar per dag...

Av Camilla Edlund - 11 september 2007 09:52

Vi har en tradition i den här familjen av att någon alltid är sjuk på sin eller någon annans födelsedag. Släkt och vänner kan säkert påminna sig om sent inställda kalas på grund av magsjuka, vattkoppor, öroninflammationer, brutna armar och hederliga förkylningar. Min födelsedag brukar dock vara förskonad från sådant, men i år är jag alltså sjuk på min egen födelsedag. Ulf är också sjuk och meddelande igår att han inte hade ork att skaffa fram en födelsedagspresent. Jag fick dock ett trött grattis på födelsedagen framstönat på morgonkvisten när han kom hem från jobbet (han har nattskift och tvingade sig till jobbet igår). Tack, kraxade jag fram och förflyttade mig från sängen till soffan och somnade där.
Nu känner jag mig dock lite piggare. Lite...

Det blev ingen hoppning igår. Jag blev helt slut bara av att laga mat, så då kunde jag ju föreställa mig hur en timmes ridlektion skulle vara. Alltså stannade jag hemma.

Av Camilla Edlund - 10 september 2007 13:57

Ligger hemma och är hemskt förkyld. Fick feber igår och massor med snor - i bihålorna. Jag hatar det, det går knappt att snyta sig utan att ta med sig delar av hjärnan. Har legat i sängen fram till nu med vissa avbrott för att gå på toa och sådana nödvändigheter.
I min tristess så här nu när jag är sjuk så hade jag i alla fall en bok att läsa. Jag hade nämligen som av en händelse köpt en ny bok nu senast när jag var till stan. Den heter "Inte han" av Shelia O'Flanagan - min kommentar är "inte den" om någon skulle vilja ha ett boktips. Den boken kommer att göra sig bra på någon bokbål eller nästa majbrasa.

Av Camilla Edlund - 9 september 2007 15:03

Jag känner mig ganska mosig idag men har preparerat mig med nässpray, halstabletter och ipren. Jag åkte ut till stallet vid tolvtiden och jag och Veronica red ut på varsinn häst. Det gick bra. Ayla kändes lite halt de första stegen när vi travade så vi blev lite oroliga, men det var nog bara att hon testade mig för när vi saktat av och jag skulle trava igen så märktes det ingenting. Hon testade nog mig bara, för jag red fram henne bättre andra gången så hon tog ut steget bättre.
Efter ett tag så kändes hon väldigt avslappnad så när vi travade några steg igen så gick hon väldigt fint, än fast hon inte orkade bära sig så många steg. Jag märker att jag blivit ganska fisig och halvskraj för att rida främmande hästar. Det blev väl liksom så när man satt och red samma häst dag ut och dag in. Nu är jag ganska så misstänksam och är lite på min vakt ifall det skulle hända något eller att hästen skulle skvätta till.
I morgon är det hoppning ute på ÖOR. Vilket spektakel. Jag är nervös redan nu. Jag får se om jag är frisk nog att åka dit eller om jag är ännu mer förkyld.

Av Camilla Edlund - 9 september 2007 07:48

Jäklar vad jag har ont i halsen.

Igår kväll såg vi en film - "på smällen" (knocked up på engelska). Den var verkligen dålig. Jag utfärdar härmed en varning så att andra ska slippa lida så som vi led.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards